Friday, February 11, 2011

AYAT-AYAT KEPUITISAN

AYAT2 AKU DAPAT DARI MEMBER TAGGED AKU..DIA WAT SNIRI..CNTEK AYAT2 DIA...


Sayup terdengar hujan mencurah ke bumi
Kini terasa memecah kesunyian malam
Dan aku disini sendiri dibaluti resah
Dibayangi sesal yg tak sudah

Renung kelangit sepi tiada purnama
Didalam kelam terlihat bayang2 kekasih
Terpaku membisu tanpa suara dan segala
Apa petanda apa rahsia.....????

Oh tuhan ku yg MAHA ESA MAHA PENGASIH MAHA PENYAYANG
Andainya malam yg begini memberi penggertian
Untukku.....mencari hidayahMU
Maka ku tadah setulus
Pengampunan dan pengharapan
Untuk aku menebus dosa..dosa semalam

Cukup setakat ini...aku merasa
Terasing ....terhukum dalam sengsara
Balasan dari kehancuran yg aku ciptakan

Dan kini aku mengerti
Antara dosa...pahala yang mana lebih utama
Dalam meniti hidup dan hari kematian

Andai malam ini satu peringatan
Bersyukur ku pada ILLLAHI
Andai malam ini satu kesudahan
ku pintakan satu pengaduan
Untuk aku mengucapkan kalimah
Dua kalimah SYAHADAH!!!!!!!!!!

#_rosiela_#

No comments:

Post a Comment