Tuesday, June 26, 2012

Takdir dan Waktu

todia baqhang~~~

entri cm serius ja kan..tapi tu hanya tajuk sahaja...rasa tiada kena mengena dengan apa yang nak di kemaskini.. biasa la zaman pekerjaan ini kehidupan banyak jugak yang berubah..boleh kata 150% untuk aku berubah dalam zaman pekerjaan ini...serius baq hang... 


pertama pengurusan masa... dalam zaman pekerjaan ni masa banyak habis untuk mencari rezeki saja.. 8 jam busuk tuk sehari akan habis kat pejabat dan tapak tapak yang perlu di lawati serta temujanji dengan consultant dan pegawai-pegawai. habis kerja mana lagi, balik rumah dan berehat.. kalau ada isteri bleyh la beristrirehat...xtau la..aku kadang-kadang suka wat pala tau...pemen...


malam nya kehidupan lain pula..hidup bujang ni misti la pergi cari makan kt kedai..kalau masak tu kena tunggu suma dak-dak umah ada.. baru SHINE....abeh makan balik rumah lepak-lepak... busuk-busuk smpai la pukui 12 or 1 bru la tidoq...kalau rutin yang kadang-kadang pulak ada game futsal ok la...bleyh kuaq peluh sebaldi dua...kalau xmen futsal p karok ngn artis-artis... sejam dua dalam sebulan sekali dh cukup la... itu kalau aktiviti yg kadang-kadan di buat la...


untuk pekerja contoh cm aku ni...cuti ari ahad saja... xdak tempat lain aku tuju..tempat yang aku boleyh dapat segala galanya bagi aku...Aloq Setaq...ada apa sana... kampung halaman aku..aku bleyh jumpa MAKCIK INA n PAKCIK DERIH... mak n ayah aku la... kadang2 kalau adik aku cuti bleyh la jumpa depa sekali...lagi sorg budak yang aku selalu rindu.. Airel Faris.. anak yang mak aku mngasuh.. mak aku selalu bebai ngn dia sebab tiap2 hari airel dok tnya pasai aku....haha.....ka aloq setaq ni jugak aku ada kawan-kawan terbaik aku... dari sekolah beb..ops maap..bukan sekolah.. tapi KOLEJ.. KOLEJ SULTAN ABDUL HAMID... heh...blagak sat..sat ja..... n geng MATRIK N UNIMAP... semua ada kt ALOQ SETAQ.... aku rasa hepi kalau aku blek sana walau hanya 1 hari...haha


tapi apa pon...semua benda ni buatkan aku rasa hidup ni memang sesuatu yang amat menarik...kita boleh rasa hepi...rasa marah... rasa bosan... rasa nikmat... macam-macam lagi la... rugi kalau kita tak pernah rasa suma tu...serius baq hang...tapi kadang-kadang..ada perkara yang buat kita rasa amat tak selesa..sangat tak selesa...mungkin smpai ada sesuatu perkara yang akan menghilangkan rasa itu nanti..AMIN.... 



ni lagu yang aku minat skang....





No comments:

Post a Comment